Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse på forsikringsakademiet.dk. Når du klikker videre på hjemmesiden, accepterer du automatisk vores brug af cookies. Klikker du på "Acceptér cookies", ser du ikke denne boks igen.Læs mere om cookies her
Acceptér cookies
Dansk
 

Klokken ringer ind til mere uddannelse efter sommerferien

Du kender sikkert Forsikringsakademiet for vores faste moduler på niveau 3, 4 og 5. Måske er du lige nu i gang med at gennemføre ét. Eller er det ved at være lidt længe siden, at du sidst var på skolebænken?

I så fald har du masser af muligheder for at efteruddanne dig på vores kurser – både forsikringsfagligt og inden for personlig kompetenceudvikling.

Det kræver ikke nødvendigvis lange uddannelsesforløb at opbygge nye kompetencer eller opdatere dem, du allerede bruger. Forsikringsakademiets kurser er bygget op om de kompetencekrav, du møder som medarbejder i forsikringsbranchen. Det vil sige, at det, du tager med dig hjem, kan du bruge direkte i jobbet.

Kurserne varer typisk i alt 2-3 dage og gennemføres uden afsluttende eksamen.

Kurser med aktualitet og høj relevans
Joanna Lamp Jensen er ansvarlig for Forsikringsakademiets forsikringsfaglige efteruddannelse. Hun udbyder en stribe kurser i efteråret inden for både skadesforsikring og liv og pension.

- Fælles for kurserne er, at underviserne er fagpersoner for forsikrings- og pensionsbranchen. Det er med til at sikre aktualitet og høj relevans i forhold til jobbet. Vi har et fantastisk netværk i branchen, som bidrager på mange fronter til vores uddannelser og kurser, fortæller Joanna Lamp Jensen.

Nogle af de kurser, hun peger på til ’skoleskemaet’, er Arbejdsmarkedspension (0.62), Forsikringsregnskabet (9.00) og Underwriting – processer og værktøjer (8.66).

- Det er alle kurser, som til hver sin målgruppe går ind og øger de faglige kompetencer til glæde for kunderne, arbejdsgiveren og ikke mindst én selv, siger Joanna Lamp Jensen.

Gør plads til personlig kompetenceudvikling
Dorthe Schollert er ansvarlig for uddannelserne inden for personlig kompetenceudvikling. Hendes anbefaling er blandt andet at skrive modulet Professionel kundekontakt (4.78) på sit skema i august.

- Det er en uddannelse, som kun bliver mere og mere relevant for alle, der har kundekontakt i hverdagen, siger hun og uddyber:

- Den gode kundeoplevelse er et gennemgående konkurrenceparameter. Og vi tager fat i det, som kan være svært for mange medarbejdere med kundekontakt i hverdagen, nemlig at skabe resultater på bundlinjen via den gode kundeoplevelse. På uddannelsen styrker vi derfor kommunikationsdiscipliner som samtalestyring, spørgeteknik, evnen til at tilpasse sin kommunikation til kunden - og ikke mindst evnen til at lytte til kundens behov, fortæller Dorthe Schollert.

Værktøjer til at håndtere deadlines og store bunker
Dorthe Schollert fremhæver også kurset Planlæg og effektiviser din arbejdsdag (0.97). Det er et todages kursus, som er relevant for alle med en travl og varieret hverdag.

- Vi har fokus på at skabe optimale arbejdsvaner og på metoder til at komme i et bedre arbejdsflow, som giver øget fokus og energi. Det kræver en målrettet analyse og planlægning af den enkelte deltagers hverdag. Derudover arbejder vi med en række værktøjer, som gør det nemmere at prioritere opgaver og håndtere afbrydelser, siger Dorthe Schollert. 

Kurset starter med en kursusdag efterfulgt af en læringsperiode og bliver afsluttet med et virtuelt møde.

- Det her handler om at ændre vaner, og det kræver tid. Derfor er der indlagt en træningsperiode, så deltagerne kan afprøve den nye viden og nye værktøjer i hverdagen, understreger Dorthe Schollert.

Du kan se alle dine muligheder for efteruddannelse her

 
- Vi har fokus på at matche de udfordringer, medarbejderne møder i jobbet, så kurserne virkelig giver værdi med hjem til de daglige opgaver, fortæller Dorthe Schollert (tv) og Joanna Lamp Jensen.

Video: Deltagere og undervisere fortæller om kurset Professionel kundekontakt i hverdagen