Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse på forsikringsakademiet.dk. Når du klikker videre på hjemmesiden, accepterer du automatisk vores brug af cookies. Klikker du på "Acceptér cookies", ser du ikke denne boks igen.Læs mere om cookies her
Acceptér cookies
Dansk
 

Tak for 86.250 svar – dem bruger vi!

Det er efterhånden mere end almindeligt at evaluere alt fra skokøb på nettet og service i butikkerne til din oplevelse af olieskift på bilen og leverance af børnenes skolemælk. Alt sammen for at leverandørerne kan blive klogere på, hvordan de giver kunderne endnu mere kvalitet for pengene.

Sådan gør vi også på Forsikringsakademiet, hvor vi igennem mange år har arbejdet med et såkaldt TURN-tal. TURN som i: Tilfredshed, Udbytte, Relevans og Niveau.

Deltagernes vurdering vægter tungt
Det overordnede mål er en samlet score på minimum 80 ud af 100 på tværs af alle uddannelser. Lige nu ligger den gennemsnitlige score på 85.

- Vi måler på en række faktorer og samler det hele i ét kvalitetstal, TURN-tallet, fortæller Ulrik Corlin, som er ansvarlig for uddannelseskvaliteten på Forsikringsakademiet.

- Der bliver hentet data fra både deltagerevalueringer, prøveresultater, aktivitetsniveauet på uddannelserne, men også fra undervisernes egne evaluering af uddannelsesmaterialet. I sidste ende er det dog deltagernes vurdering af tilfredshed, udbytte, relevans og niveau, der vægter højest, siger han.

Fokus på deltagernes udbytte
Svarene og tallene bliver brugt aktivt i arbejdet med at revidere og udvikle uddannelserne på Forsikringsakademiet.

- Vi arbejder konstant på at højne udbyttet for deltagerne. Og fordi vi kigger på flere forskellige aspekter af tilfredsheden, kan vi relativt nemt skrue op og ned for det, der virker og ikke virker. Ser vi fx lav tilfredshed med noget materiale på et konkret hold, kan vi relativt hurtigt reagere på det, siger Ulrik Corlin

Spørgsmålene bliver besvaret via Forsikringsakademiets læringsplatform, Krydsfeltet.

- Vi har ellers holdt fast i at køre evalueringerne på papir - på deltagernes sidste uddannelsesdag heroppe – simpelthen for at sikre en høj svarprocent. Al erfaring viser, at når først folk er ude af døren, så er deres fokus rettet mod andre ting. Men nu har alle jo en smartphone eller computer ved hånden, så de kan svare online inden turen går hjemad, siger Ulrik Corlin.

Stabilt høje svarprocenter også i de store undersøgelser
Og netop svarprocenterne kan få det store smil frem. De ligger nemlig stabilt højt, både i de løbende evalueringer og større undersøgelser.

- Det er ikke noget, vi bare kan tage for givet. Så stor tak til alle jer, der giver jeres input, lyder det fra Ulrik Corlin.

Sideløbende med evalueringerne gennemfører Forsikringsakademiet hvert andet år en større kundeundersøgelse og det mellemliggende år en tilsvarende stor deltagerundersøgelse. I år er det deltagerne, det gælder. Undersøgelsen, som har kørt i august, er tæt på at være afsluttet.

- Her har vi været ude og spørge et repræsentativt udvalg af de deltagere, som har afsluttet en moduluddannelse i perioden november 2016 til maj 2017. Det er bl.a. spørgsmål om kendskabet til vores uddannelser, motiver for at deltage og oplevelsen af Krydsfeltet og Zoom. Sidst lå svarprocenten på 55, og vi håber selvfølgelig at ligge på mindst samme niveau denne gang, siger Ulrik Corlin.

I et senere nyhedsbrev kan du læse mere om resultatet af Deltagerundersøgelsen 2017.

 
- Vi er utrolig glade for de høje svarprocenter, vi opnår både i de løbende evalueringer og større undersøgelser. Det er ikke noget, vi tager for givet – så tak til alle jer, der giver jeres input, siger Ulrik Corlin.