Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse på forsikringsakademiet.dk. Når du klikker videre på hjemmesiden, accepterer du automatisk vores brug af cookies. Klikker du på "Acceptér cookies", ser du ikke denne boks igen.Læs mere om cookies her
Acceptér cookies
Dansk
 

Arbejde og pension på tværs af landegrænser (w1.01)

I dit job som pensionsrådgiver støder du ind imellem på kunder, der udstationeres til lande uden for Danmark. I den situation har kunderne behov for kompetent rådgivning om bl.a. indbetalingsmuligheder og dobbeltbeskatning ved udbetaling af pensionen. Alternativt risikerer kunderne store forringelser i deres pensionsordninger og problemer med SKAT. Webinarforløbet Arbejde og pension på tværs af landegrænser klæder dig på til opgaven.

Det tager du med hjem fra webinarforløbet:

  • Indsigt i den skattemæssige behandling af pensionsordninger, når kunden flytter fra DK til udlandet – og kommer retur.
  • Viden om beskatningsreglerne, når kundens pensionsordning starter udbetaling i DK eller udlandet.
  • Øget kvalitet i rådgivningen af pensionskunden inden for de specielle kundegrupper, fx søfolk, medarbejdere på forskerordning, ambassadefolk og arbejdende i Øresundsregionen.
  • Værktøjer til formidling af din faglige viden i kunderådgivningen.
  • Faglig opdatering og fagligt netværk.

Sådan er webinarforløbet bygget op:
Forløbet består af fire tretimers-webinarer, som, med 7 til 10 dages mellemrum, afholdes kl. 14 – 17 via Forsikringsakademiets virtuelle platform, ZOOM. Her møder du de øvrige deltagere og underviseren. Alle kan deltage aktivt i undervisningen med dialog og faglige spørgsmål. Undervejs løser deltagerne opgaver i mindre grupper.

Du deltager ved at downloade ZOOM og logge ind fra en pc, fx på din arbejdsplads. Pc’en skal have kamera og indbygget mikrofon.


Er ’Arbejde og pension på tværs af landegrænser’ relevant for dig?
Webinarforløbet er for dig, der arbejder som pensionskonsulent, kunderådgiver (via telefon eller vendt skærm), revisor, livassurandør i et forsikringsselskab eller pengeinstitut. Du har nogle års erfaring med kunderådgivning om firmapension eller privat pensionsopsparing.


Tilmelding og kontakt
Du skal tilmelde dig via egen uddannelsesafdeling. Har du spørgsmål om webinarforløbet, så skriv eller ring til Kundeservice, tlf. 4516 5000.

 

FAKTA

Varighed:        4x3 timer, ekskl.
                        forberedelse      

                        Der vil være
                        forberedelse op mod
                        hvert webinar 

IT krav:           PC/MAC/TABLET med
                        kamera og mikrofon,
                        ZOOM downloadet

Form             Webinar med oplæg,
                       dialog og cases

Kontakt:          Send en mail til:
                        Kundeservice
                        eller ring til:
                        Telefon 4516 5000

NQF:                6

Forløbet

Webinar 1: mandag d. 22 maj 2017
Webinar 2: torsdag d. 1 juni 2017
Webinar 3: onsdag d. 7. juni 2017
Webinar 4: onsdag d. 14. juni 2017

Dine undervisere på kurset

René Jensen og Michael Thomsen