Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse på forsikringsakademiet.dk. Når du klikker videre på hjemmesiden, accepterer du automatisk vores brug af cookies. Klikker du på "Acceptér cookies", ser du ikke denne boks igen.Læs mere om cookies her
Acceptér cookies
Dansk
 

Kundebetjening

Er du kundebetjener, er det ofte dig, der har den første kontakt, som er så afgørende for kundens oplevelse af selskabet. Du skal forholde dig til og løse mange forskellige problemstillinger; problemstillinger kunden måske ikke selv er klar over er der. Udover en dyb indsigt i produkter, lovgivning og kundetyper, kræver det, at du kan skabe en professionel relation til kunden, så du hurtigt og effektivt kan udføre dit arbejde.

Du kan vælge at blive kundebetjener indenfor skade eller liv & pension med fokus på privatkunder eller virksomhedskunder. Uddannelserne giver en bred forståelse for faget og opgaven som sagsbehandler og policebehandler.

Skade

Kundebetjening

Policebehandler- Erhverv

Gennemfører du uddannelsesvejen kan du fastlægge forsikringsbehov og udarbejde fagligt korrekte forsikringsløsninger for erhvervskunder, herunder vurdere risici og forslå hvordan de håndteres. Moduler på niveau 5 og kurser giver dig mulighed for at specialisere dig indenfor mere specifikke fagområder, fx ansvar, driftstab, entrepriser.
Kundebetjening

Policebehandler- Privat

Når du har gennemført uddannelsesvejen kan du udarbejde komplette løsninger på de problemer, der er forbundet med administration af privatkunder i forbindelse med etablering, løbende servicering og opsigelse. En række kurser giver dig mulighed for at fokusere på faglige problemstillinger, samt at udbygge de personlige kompetencer i kundekontakten.
Kundebetjening

Rejseforsikring

Når du har gennemført uddannelsesvejen kan du udarbejde komplette løsninger til privat- og erhvervskunder indenfor salg, etablering og skadebehandling af rejseforsikringer. Supplerende kurser giver dig mulighed for at udbygge de personlige kompetencer i kundekontakten.

Liv & Pension

Kundebetjening

Privat kundebetjener/ sagsbehandler

Uddannelsesvejen sætter dig i stand til at gennemføre en rådgivning til privatkunden indenfor produkter som indeholder forsikrings- og opsparingsløsning ved død, tab af erhvervsevne samt pensionering. Moduler på niveau 5 og supplerende kurser giver dig mulighed for at komme dybere i specifikke emner, fx skat, jura eller sociale ydelser, samt udbygge de personlige kompetencer i kundekontakten.
Kundebetjening

Firma kundebetjener/ sagsbehandler

Gennemfører du uddannelsesvejen kan du rådgive erhvervskunden om pensionsmarkedets typiske produkter, generelle muligheder og sammenhænge i forbindelse med etablering og behandling af firmapensionsordninger. Moduler på niveau 5 giver dig mulighed for at opbygge yderligere viden indenfor pensionsprodukter, jura og skat, samt udbygge de personlige kompetencer i kundekontakten.