BurgerCloseSearchCart
Profile

Hvad leder du efter?

Search

Finanstilsynet har godkendt Forsikringsakademiet som udbyder af IDD-prøver

Det betyder, at du kan gøre, som du plejer, når du skal have medarbejdere på uddannelse og til eksamen

Vi har udviklet en IDD-løsning, der tager udgangspunkt i den eksamens- og uddannelsesform, som Forsikringsakademiet er kendt for.

Løsningen er netop blevet godkendt af Finanstilsynet, og vi kan derfor sikre kompetenceprøver og efteruddannelsesprøver på IDD-arbejdsområderne 1 til 5.

Vores ansøgning om prøver for IDD-arbejdsområderne 6 til 9 er under behandling, og vi forventer at udbyde kompentenceprøverne umiddelbart efter sommerferien 2020.


Der er 3 elementer i IDD, du skal kende

  • Kompetenceprøven - som omfatter medarbejdere, der skal dokumentere deres kompetencer på et specifikt arbejdsområde
  • Efteruddannelsesprøven - som alle omfattede medarbejdere skal bestå hvert 3. år for fortsat at måtte arbejde indenfor deres arbejdsområde(r)
  • Overgangsordningen - som mange var omfattet af da IDD-kravene trådte i kraft 1. oktober 2018

Bevar overblikket - vi samler alle data ét sted
Når du har medarbejdere, som er omfattet af IDD, har du automatisk mulighed for at bruge Forsikringsakademiet administrationssystem, Krydsfeltet.

Her kan du samle alle de nødvendige data om overgangsordning, efteruddannelsesprøver og kompetenceprøve. Du kan fx:

  • altid nemt kan dokumentere dine medarbejderes kompetencer overfor Finanstilsynet
  • modtager notifikationer i god tid inden medarbejderne skal testes
  • har adgang til oversigter over medarbejdere med IDD-kompetencer, deres arbejdsområder osv.

Start allerede nu med at registrere dine medarbejdere i overgangsordningen og upload informationerne i Krydsfeltet. Så kan du til enhver tid hente den relevante information, hvis Finanstilsynet banker på din dør.

Tags

HashtagIDDHashtagIDD Nyhed

Gå til indkøbskurven...