BurgerCloseSearchCart
Profile

Hvad leder du efter?

Search

Covid-19: Vi kører normal drift med og tager alle forholdsregler

Status: Mandag 21. september 2020

Spørgsmål:
Nu skal man jo have ansigtsmasker på, når man går på restaurant. Hvordan håndterer I det?

Svar:
Vi opfordrer alle gæster til at bære mundbind, når de bevæger sig rundt på fællesarealer i huset.

I restauranten er det et krav, at du bærer ansigtmaske, når du bevæger dig rundt.

Det samme gælder for husets medarbejdere.

Du kan få en engangs-ansigtsmaske, når du ankommer.

 

Læs den seneste opdatering af vores tiltag her

 

Status: Fredag 18. september 2020

Spørgsmål:
Kan jeg tage på uddannelse, nu hvor der igen er restriktioner?

Svar:
Ja, du kan godt tage på uddannelse hos os.

Vi tager alle tænkelige forholdsregler for at forebygge smittespredning, dvs. afstand, afspritning, portionsanretninger osv.

Du kan læse den seneste opdatering af vores tiltag her

 

Status: Tirsdag 23. juni 2020

Spørgsmål:
Jeg er skal måske rejse i sommerferien. Kan det give problemer i forhold til min uddannelse i august?

Svar:
Der er p.t. grønt lys fra myndighederne til at rejse til i det meste af EU.

Har du været på ferie i lande, som ikke har fået grønt lys fra myndighederne, skal du have 14 dagens karantæne fra hjemkost, før end du igen er velkommen på Forsikringsakademiet.

Reglerne kan løbende bliver ændret.

Vi følger sundhedsmyndighedernes regler for karantæne og de rejseanbefalinger, der er fra Udenrigsministeriet.

Men du skal også selv holde dig opdateret om de gældende regler.

Det samme gælder for alle vores ansatte.

God sommerferie :)

Status: Tirsdag 27. maj 2020

Spørgsmål:
Jeg skal snart til undervisning hos jer - hvad gør I i forhold til at forebygge smitte?

Svar:
Vi gør en række ting, som tilsammen betyder, at du kan være tryg ved at komme på Forsikringsakademiet.

Bl.a.:

Alle lokaler, restaurant og fællesområder er indrettet med de nødvendige afstande.

Alle måltider og pause-snacks bliver serveret i individuelle portioner.

Der er synlig skiltning overalt i huset for at minde alle om at holde afstand, hoste/nyse i ærmet og anvende håndsprit.

Alle medarbejdere er blevet trænet i arbejdsgange, der sikrer afstand samt hygiejne- og desinfektionsprocedurer.

Vi har intensiveret rengøringen af alle overflader, og alle touch points desinficeres flere gange dagligt.

Håndspritdispensere er til gængelige i alle lokaler.

 

Se hele oversigten her

Status: Fredag 7. maj 2020

Spørgsmål:
Jeg skal deltage i en onlinemøde på Zoom, men kan ikke logge ind. Hvad gør jeg?

Svar:
Vi oplever, at nogle selskaber i øjeblikket blokerer for brugen af Zoom. Du kan da logge på fra din private pc, iPad eller en låne-pc, som dit selskab stiller til rådighed.

Har du fortsat problemer med at logge på, så kontakt vores IT-helpdesk på 4516 5299.

 

Spørgsmål:
Jeg har igen hørt kolleger og andre tale om sikkerhedsproblemer på Zoom. Kan jeg være sikker på, at det ikke giver problemer, at logge ind på et Zoom-link fra jer?

Svar:
Ja, du kan være tryg ved at bruge et Zoom-link, som vi sender ud i forbindelse med uddannelse eller møde.

På Forsikringsakademiet bruger vi Zoom på størstedelen af vores uddannelser og har mange års erfaring med platformen.

Vi mærker også, at der nogle steder er usikkerhed omkring brugen af Zoom og enkelte selskaber har valgt at blokere for brugen af Zoom.

Hvis du ikke kan bruge Zoom på din arbejds-pc, anbefaler vi at du bruger din private pc, en iPad eller en låne-pc, som selskabet stiller til rådighed. Forsikringsakademiet har ikke mulighed for at stille udstyr til rådighed.

Status: Mandag 20. april 2020

Spørgsmål:
Jeg har hørt i medierne, at det ikke er sikkert at bruge Zoom. Er det rigtigt?

Svar:
Klik her og få svar på en række spørgsmål om, hvordan du er sikker på Zoom, når du deltager i undervisning og møder som Forsikringsakademiet arrangerer.

 

 

Status: Onsdag 18. marts 2020

Spørgsmål:
Hvor finder jeg en vejledning til Zoom?

Svar:
Klik her ➡ og få en vejledning til, hvordan du kommer godt i gang

 

 

Status: Tirsdag 17. marts 2020

Spørgsmål:
Jeg kan ikke få Zoom til at fungere på min arbejds-pc. Hvad gør jeg?

Svar:
Når du bruger Zoom er det bedst at gå direkte på internettet uden at koble op til din virksomhed.

Det kan medføre dårlig forbindelse til Zoom, hvis du er på en VPN-forbindelse eller lignende.

Gå derfor direkte på Krydsfeltet og videre til Zoom.

Er du i en situation, hvor du ikke kan komme på nettet fra din arbejds-PC uden at bruge VPN, anbefaler vi, at du bruger din private PC eller evt. en iPad.

Anbefalingen gælder sådan set altid, men er særlig vigtig lige nu, hvor VPN-forbindelserne er meget belastede. Det skyldes, at rigtig mange arbejder hjemmefra på samme tid.

 

 

Status: Fredag 13. marts 2020

Spørgsmål:
Noget af min uddannelse er obligatorisk, men gælder det også, hvis undervisningen foregår online på Zoom eller webinar?

Svar:
Ja, det hele er, som det plejer.

 

Spørgsmål:
Er kvaliteten af undervisningen lige så god online, som den er i undervisningen på Forsikringsakademiet?

Svar:
Mange af vores uddannelser foregår allerede i et digitalt univers, og vi har stor erfaring med at gennemføre undervisningen på den måde.

Lige nu står vi selvfølgelig i en ekstraordinær situation, men vi sikrer, at kvaliteten er høj - altså på samme niveau som du ellers oplever.

 

 

Status: Torsdag 12. marts 2020

Spørgsmål:
Jeg skal til undervisning - må jeg komme op på Forsikringsakademiet?

Svar:
Vi fortsætter med undervisningen, men i ændret form.

Alle, der skal - eller er i gang med et uddannelsesforløb - får direkte besked, via Krydsfeltet, om hvordan undervisningen kommer til at forløbe.

 

Spørgsmål:
Min undervisning skal afholdes på ZOOM, men jeg har ikke mulighed for at gå på ZOOM hjemmefra. Hvad gør jeg?

Svar:
Studerende, som ikke har mulighed for at gå på ZOOM, kan deltage her fra Forsikringsakademiet.

Det betyder, at du får stillet et værelse til rådighed, mens undervisningen foregår. Undervejs kan du få leveret mad og drikke.

Du skal medbringe din egen PC. Og du skal naturligvis leve op til myndighedernes retningslinjer og krav.

Kontakt os i Kundeservice - så finder vi en løsning


Spørgsmål:
Hvad sker der med eksamener i de kommende uger?

Svar:
Alle planlagte eksamener afholdes online via ZOOM eller telefon.

De studerende, som er tilmeldt eksamen, får direkte besked om praktikken, via Krydsfeltet.

 

Spørgsmål:
Jeg er tilmeldt uddannelse, men kan ikke deltage i undervisningen, fordi jeg skal passe mine børn. Får mit selskab refunderet pengene?

Svar:

Uddannelser, der er faktureret og sat i gang, bliver ikke refunderet.

Du har mulighed for at tage dine børn med, når du skal til undervisning. Vi stiller et værelse til rådighed i det tidsrum, som undervisningen foregår i.

Undervejs kan du få leveret mad og drikke.

Du skal medbringe din egen PC. Og du og dine børn skal naturligvis leve op til myndighedernes retningslinjer og krav.

Kontakt os i Kundeservice - så finder vi en løsning

Status: Tirsdag 11. marts 2020

Spørgsmål:
Hvad gør I for at forebygge smitte med Corona/COVID-19?

Svar:
Vi følger generelt myndighedernes anbefalinger og retningslinjer.

Derudover har vi taget en række forskellige forholdsregner for at minimere risikoen for smitte med Corona/COVID-19. Fx:

  • Du finder håndsprit overalt i huset og vi opfordrer alle til at bruge det flittigt.
  • Alle overflader aftørres løbende med desinficerende midler
  • Du kan vælge portionsanrettede serveringer fra morgenbuffeten i restauranten (efter overnatning)
  • Frokostbuffeten i restauranten består også af portionsanretninger, så du ikke skal dele skeer osv. fra fællesskåle og fade
  • Du finder individuelle serveringer i små anretningsskåle på kaffebuffeterne

 

Spørgsmål:
Jeg har hørt, at I har sendt en studerende hjem på grund af smittefare. Hvad er der sket?

Svar:

Vi har tirsdag 10. marts 2020 aflyst et hold for at være på den helt sikre side. Men det skal understreges, at der er tale om ren forebyggelse – der er ingen smittede med COVID-19.

Aflysningen skete fordi, at vi blev gjort opmærksom på, at en studerende havde været i et område, som myndighederne vurderer til ’orange/rødt’.

Den studerende blev sendt på værelset, så snart vi fik beskeden og tog umiddelbart efter hjem.

Efterfølgende har den studerende været i kontakt med egen læge og Sundhedsstyrelsen. Ingen mener, at der er risiko for, at han er smittet – der har derfor hverken været tale om test eller karantæne.

Vi turde dog ikke løbe risiko, derfor beslutningen om hjemsendelsen.

Derudover har vi bedt de øvrige studerende på holdet om at kontakte egen læge og selskab for at høre, hvordan de skal forholde sig.

Der bliver aftalt erstatningsundervisning, så snart det er muligt.

Se video med adm. direktør Helle Havgaard: Vi fortsætter undervisningen digitalt!

Gå til indkøbskurven...