BurgerCloseSearchCart

Hvad leder du efter?

Search
Kommunikation og kundekontakt

[4.78] Professionel kundekontakt i hverdagen

Til dig, der har kundekontakt og ønsker at styrke dine kommunikationskompetencer, så du kan håndtere alle typer kundesamtaler professionelt og effektivt

Som medarbejder i forsikringsbranchen skal du kunne kommunikere målrettet med mange forskellige typer af mennesker. Evnen til at tilpasse din kommunikation og håndtere dine samtaler på en professionel og effektiv måde er vigtig for at give kunden en god oplevelse og dig en god arbejdsdag.

På modulet arbejder vi med grundlæggende viden om og værktøjer inden for kommunikation og kundekontakt, hvilket skaber fundamentet for en professionel kommunikation med dine kunder, kollegaer og andre samarbejdspartnere.

Efter uddannelsen kan du:

  • Redegøre for kommunikationens betydning i mødet med kunden
  • Foretage bevidste valg omkring egen holdning, adfærd og sprog og tilpasse det til situationen
  • Afdække kundens forventninger og behov gennem spørgeteknik
  • Fastholde den professionelle styring af samtalen, herunder præsentere løsninger og kommunikere et afslag
  • Anvende forskellige strategier til håndtering af indvendinger og konflikter
  • Definere de fokuspunkter, som du vil arbejde videre med.


Hovedemner

  • Kommunikation
  • Holdning, adfærd, sprog
  • Stemmeføring og kropssprog
  • Samtalestyring
  • Aktiv lytning
  • Spørgeteknik
  • Konflikthåndtering



Forløb
På undervisningsdagene får du grundlæggende viden om de emner, der er centrale i forhold til kommunikation og kundekontakt. Vi tager udgangspunkt i din hverdag, og dagene vil være en kombination af teori, dialog, erfaringsudveksling, øvelser og træning.

I læringsperioden skal du individuelt arbejde med nogle af emnerne fra undervisningsdagene i forhold til din egen hverdag.
På træningsdagene er der fokus på træning af situationer fra din hverdag. Det vil være en blanding af konstruerede cases og dine egne situationer.

Kursusmateriale
Inden uddannelsen vil du modtage bogen "Kommunikation og personlig udvikling" af Anne Latour og Jørgen Filtenborg, som du skal læse udvalgte kapitler af, ligesom du skal aflevere en forberedelsesopgave.

Forudsætning for deltagelse
Der er ingen særlige forudsætninger for at deltage. Vi anbefaler dog, at du har en vis erfaring, som du kan bringe i spil på uddannelsen.

Uddannelse i skønne omgivelser

Uddannelse i skønne omgivelser

Kursus i skønne omgivelser

Kurset bliver afholdt på Rungstedgaard, der ligger lige ud til havet i Rungsted.

På alle årstider kan du nyde udsigten og naturen i parken. Du kan også gå eller løbe en tur i skoven - eller låne en cykel til en lille tur op ad Strandvejen. Du vælger!

Læs mere om Rungstedgaard her

Se ledige pladser

Ledige pladser
Holdnr.:18.34-0
Startdato:23-08-2018
Slutdato:03-10-2018
KUNDESERVICE

KUNDESERVICE

Telefon: +45 4516 5000

Relevant for dig?

Uddannelsen henvender sig til dig, der dagligt har kundekontakt, fx skadebehandler, policebehandler, ansat i antagelse og udbetaling, underwriter mfl. 

Forløbet

Uddannelsen forløber over ca. 6 uger og består af: to undervisningsdage, en læringsperiode og to træningsdage. Både undervisningsdagene og træningsdagene gennemføres som internat, hvor dag 1 forløber fra kl. 10.00 - 20.30 og dag 2 fra kl. 08.30 - 17.30.

Tilmelding
Du skal tilmelde dig via uddannelsesafdelingen i dit selskab.

Ved tilmelding bliver der automatisk booket værelse til dig på Rungstedgaard. Har du brug for yderligere overnatning i forbindelse med kurset, skal du selv tage fat i Booking 

Pris

Aktionærfordel: Uddannelsesforløb inkl. materialer, overnatning og forplejning 19.305,00 kr. 

Øvrige: Uddannelsesforløb inkl. materialer, overnatning og forplejning 23.050,00 kr.

Dette site benytter funktionalitet, som ældre versioner af Internet Explorer ikke understøtter. Du bør derfor skifte eller opgradere din browser.
Gå til indkøbskurv...
Ved brug af indeværende hjemmeside accepterer du brugen af Cookies for at give dig den bedste brugeroplevelse. Ok