Neriman Sulcevski, Uddannelseskonsulent i Tryg Vi har talt med Neriman Sulcevski, der er Uddannelseskonsulent i Tryg, om de specifikke tiltag Tryg har taget for at få succes med tilmeldinger til FOAKs nyhedsbrev blandt medarbejdere og ledere – og hvad de gør for at det fortsat drysser ind med tilmeldinger.
FOAKs nyhedsbrev er nemlig blevet mere end blot en informationskanal for Tryg – det er blevet en vigtig kilde til viden om branchens udvikling.
“Nyhedsbrevet fra FOAK er en væsentlig kilde til faglig indsigt i forsikrings- og pensionsbranchen. Det giver et overblik over aktuelle og kommende tilbud som moduler, kurser og seminarer, og formidler samtidig vigtige trends og tendenser. For selskaber i branchen er det afgørende at holde sig opdateret for at sikre relevant kompetenceudvikling ,” fortæller Neriman Sulcevski.
Fordele for både ledere og medarbejdere Tryg har haft fokus på at engagere både ledere og medarbejdere. For lederne handler det især om at kunne støtte deres teams bedre:
“Det er vigtigt for ledere at holde sig opdateret – ikke kun for deres egen udvikling, men også for at kunne bakke op om medarbejdernes faglige og personlige kompetenceudvikling ,” siger Neriman.
For medarbejderne er værdien mindst lige så tydelig, for nyhedsbrevet giver direkte adgang til information om relevante kurser og seminarer. Det gør det lettere for medarbejderne at tage ejerskab over deres egen læring og udvikling.
En mere effektiv dialog En af de største gevinster er, at kommunikationen om kompetenceudvikling er blevet langt mere effektiv.
“Når medarbejdere og ledere selv modtager information direkte fra FOAK, behøver vi ikke længere bruge lige så mange ressourcer på at gøre opmærksom på mulighederne. Dialogen sker langt mere effektivt, fordi de allerede kender udbuddet og selv henvender sig med ønsker ,” fortæller Neriman.
Denne ændring har haft mærkbar effekt i hverdagen:
“Jeg oplever, at medarbejdere og ledere selv henvender sig, så snart de ser et kursus eller seminar i nyhedsbrevet. Det viser, at nyhedsbrevet understøtter en mere aktiv tilgang til kompetenceudvikling, ” tilføjer hun.
Sådan fik Tryg flere tilmeldinger til nyhedsbrevet At få flere tilmeldinger krævede en målrettet kommunikationsindsats. Hun fik fra FOAK udleveret en række materialer, som hun kunne bruge i sin kommunikationsindsats. Tryg valgte en række simple, men effektive tiltag:
QR-koder på intranettet tilmeldingslink i interne artikler ledelsesforankring, hvor nyhedsbrevet blev sat på agendaen i det uddannelsespolitiske udvalg.
Ifølge Neriman var netop kombinationen af synlighed og ledelsesopbakning afgørende for succes. Derfor bliver medarbejdere og ledere også løbende mindet op, at være tilmeldt FOAKs nyhedsbreve har flere fordele – og derfor drysser tilmeldingerne stadig ind. Reaktionerne i organisationen har været overvejende positive,
“Feedbacken har generelt været positiv. De er glade for selv at kunne vælge nyhedsbreve og få målrettet information. Det giver dem et godt overblik over udviklingsmuligheder, lovgivningsændringer, trends og kurser – og gør det enkelt at holde sig opdateret ,” uddyber hun.
En lille indsats med stor effekt Trygs erfaring viser, at en relativt lille indsats kan skabe stor værdi. Medarbejderne bliver mere selvstændige i deres læring, lederne kan bedre støtte deres teams – og virksomheden sparer ressourcer på formidling.
For Neriman betyder det, at hun oplever en mere aktiv dialog og en hverdag, hvor medarbejderne selv tager initiativ til kompetenceudvikling.
Er du ikke tilmeld FOAKs nyhedsbrev, så gør det her .
Og send os endelig en mail, hvis du også vil have hjælp eller sparring til.