
Stilling: Uddannelseskonsulent - Privat skade
Telefon: +45 4516 5000
E-mail: jho@foak.dk
Min uddannelse
Kandidat i forsikringsret.
FOAK-uddannelse: 0.13, 0.16, 3.34, 3.54, 4.51, 4.53, 4.54, 4.56, 8.83.
Min faglige baggrund
I 2007 blev jeg ansat hos LB Forsikring og har indtil min ansættelse hos akademiet varetaget flere stillinger.
Jeg har blandt andet været ansat som policemedarbejder og fagvejleder. Her stod jeg for den faglige support til de øvrige kollegaer i policeafdelingen, undervisning af nye kollegaer og fornyelser og ændringer af interne dæknings- og antagelsesregler.
Senere stod jeg for salg og rådgivning af erhvervsforsikringer og entrepriseforsikring. Sidst var jeg ansat som skadebehandler inden for ansvarsskader med udgangspunkt i privat ansvar, erhvervsansvar, hundeansvar og hesteansvar.
I februar 2023 blev jeg ansat som uddannelseskonsulent på FOAK.
Underviser på
Finansuddannelsen, 3.36, 3.58, 4.53, 4.56 og 4.58.
Min motivation
Netop på baggrund af både min uddannelses- og erhvervsmæssige baggrund spænder min faglige profil bredt, inden for både skadesbehandling og -formidling med fokus på privatkunden. Mit hovedfokus og drive til, hvorfor jeg søgte på FOAK som uddannelseskonsulent, var at flytte de studerendes faglige niveau og formidling til gavn for de studerende, men også for branchens kunder.
Jeg ønsker at gøre undervisning og paragraffer sjovt og let forståeligt, for det er til tider lidt kedeligt stof. Både for forsikringssælgere- og formidlere, men også skadesbehandlere, der anvender det i direkte relation til en konkret skadessituation.
Efter min opfattelse lærer man klart bedst ved, at man som studerende på FOAK forstår teorien bag - kombineret med hvordan teorien anvendes i praksis, og at dette overføres direkte til dem vi arbejder for, nemlig kunderne.
Derfor er min undervisningsform også baseret på humor, glæde, tryghed og erfaringer fra tidligere skadessager, der kan målrettes direkte til juraen og de gældende forsikringsbetingelser, som vi arbejder med. Det vil sige at få sat billeder og virkelige situationer på det stof og de opgaver, vi arbejder med i undervisningslokalet.
For mig er det helt elementært, at man uanset stillingsbetegnelse i et forsikringsselskab kan forstå og videreformidle paragraffer og forsikringsbetingelser til kunderne, som vi arbejder for. På den måde efterlades vores kunder ikke uoplyste eller uforsikrede, uanset om skaden er sket eller ej.