
S5.42-25.37-0
Vil du gerne have styr på de nyeste regler og bedste praksis for offentlige forsikrings- og pensi-onsudbud? Denne temadag giver dig et klart og praktisk overblik over, hvordan du håndterer hele processen – så du kan navigere i udbudslovens krav og sikre dig de bedste aftaler for din organi-sation.
Offentlige myndigheder som kommuner, regioner, staten og almennyttige boligselskaber skal følge de særlige udbudsretlige regler i udbudsloven, når de indgår forsikrings- og pensionsaftaler samt forsikringsmægleraftaler. Det betyder, at både tilbudsprocessen og vurderingen af tilbuddene er underlagt en række formelle procedurer, som gør processen anderledes end ved private erhvervs-virksomheders indgåelse af lignende aftaler. Udbudsloven og kendskabet til procedurereglerne er relevant både for indkøbere og for tilbudsgivere.
På temadagen får du bl.a. indsigt i:
- Hvornår skal forsikringer, pensioner og forsikringsmægleraftaler i udbud? – Hvad siger reglerne ?
- Hvilke udbudstyper kan du vælge? – Få klarhed over, hvilke typer udbud der findes, og hvordan de fungerer i praksis.
- Hvordan gennemfører du et udbud fra start til slut? – Få indsigt i de nødvendige skridt i hele udbudsprocessen.
- Kan udbudsmaterialet ændres undervejs? – Forstå reglerne for justeringer og ændrin-ger undervejs.
- Hvad kræves med hensyn til ESPD og dokumentation? – Lær om indhentelse af do-kumentation, self-cleaning og de nødvendige krav.
- Hvordan udarbejder du det rette udbudsmateriale? – Hvad skal udbudsmaterialet bestå af for at sikre et korrekt og effektivt udbud?
- Tildelingskriterier og evalueringsmodeller – Hvordan vælger du de rigtige kriterier og evalueringsmetoder, og hvordan laver man en lovlig evalueringsmodel?
- Gode råd og faldgruber – Undgå de mest almindelige fejl både som ordregiver og til-budsgiver.
- Standstill-periode – Hvad er det, og hvordan fungerer den?
- Afgivelse af konditionsmæssige tilbud – Hvordan sikrer du, at tilbuddene opfylder kra-vene?
- Hvad sker, når aftalen er i drift? – Få indsigt i, hvordan du håndterer ændringer efter kontraktindgåelse.
Temadagen baserer sig på en dynamisk dialog med deltagerne, hvor vi bruger praktiske eksempler og konkrete cases. Vi trækker på de nyeste domme og kendelser, så du er helt opdateret på, hvad der er aktuelt.
Vi vil rigtig gerne tale om uddannelse med dig, så tag endelig fat i os, hvis du har brug for sparring, rådgivning - eller svar på konkrete spørgsmål.
Kundeservice er klar på mailen kundeservice@foak.dk og telefon 4516 5000, mandag til torsdag kl. 8 - 15 og fredag kl. 8 - 14.
Kontakter du os uden for åbningstid, vender vi tilbage hurtigst muligt.