ForsikringsakademietBoghandelFOAKlearnKrydsfeltet

Redaktionsgruppen og tankerne bag Klageansvarlig Netværk


Vores redaktionsgruppe sikrer, at vi har to superrelevante netværksmøder årligt. Redaktionsgruppen består af:

Kim Sparlund, direktør i Ankenævnet for Forsikring

Anne-Marie Aagaard Tegldal, Klageansvarlig i LB og fast medlem af Ankenævnet

Christian Skovgaard, Head of Customers & Quality i Danica

Torben Weiss Garne, Underdirektør - Forsikring & Pension

 

Nogle af tankerne bag Klageansvarlige Netværket

Kim Sparlund, direktør i Ankenævnet for Forsikring:
"Den klageansvarlige skal balancere flere hensyn – både kundens, selskabets politikker og den afdeling eller medarbejder, som tidligere har håndteret sagen. Hvis sagen ender i ankenævnet, forventes det, at den klageansvarlige skærer sagen bedst muligt til. Det kan f.eks. være ved at indgå helt eller delvist forlig – når det er hensigtsmæssigt – ved at give korte, fyldestgørende og præcise svar og ved sørge for, at høringsprocessen ikke trækker ud eller ”kører i ring”. Et Netværk for Klageansvarlige er en god mulighed for at møde andre i samme rolle og få faglige input, der gør dig endnu bedre rustet til opgaven."

 

Anne-Marie Aagaard Tegldal, Klageansvarlig i LB og fast medlem af Ankenævnet:
"Da jeg hørte om tankerne bag netværket for klageansvarlige, var jeg ikke i tvivl om, at det var en god idé. Mange steder i forsikrings- og pensionsbranchen oplever man i disse dage en stigende tendens til at klage over selskabernes afgørelser, hvilket også illustreres af den stadige stigning i antallet af sager, der indbringes for Ankenævnet for Forsikring. Det er spændende med et netværk på Forsikrings- og Pensionsakademiet, hvor deltagerne kan få bedre indsigt i aktuelle emner, der har betydning i forbindelse med klagebehandling til gavn for både forsikrings- og pensionsselskaberne og deres kunder. Jeg tror, det vil være et inspirerende og gavnligt netværk, og jeg er glad for at være en del af redaktionsgruppen."

 

Christian Skovgaard, Head of Customers & Quality i Danica:
”Jeg er rigtig glad for at være en del af redaktørgruppen, da jeg ser netværket helt oplagt og relevant for de klageansvarlige medarbejdere rundt omkring i selskaberne. Jeg vil bidrage til god, relevant viden og efteruddannelse af vores medarbejdere, så vi sikrer, at de er klædt godt på til et arbejde i konstant bevægelse med nye krav til god og ordentlig klagebehandling. Det har en fælles interesse i og vil kunne opnå bedre i fællesskab.”

 

Gå til kurven...