ForsikringsakademietBoghandelFOAKlearnKrydsfeltet
Forsikringsakademiet

Forsikringsakademiet Kursus

0.19

Styrk din evne til at formidle budskaber klart og konstruktivt med fokus på gensidig respekt i dialogen med både kollegaer og kunder.

Assertiv kommunikation er at formulere sig åbent, ærligt og ligeværdigt.

God og effektiv kommunikation kræver nemlig, at du formår at udtrykke dine tanker, behov og grænser på en klar og respektfuld måde - uden at fremstå passivt eller konfronterende. Det er dit valg af ord og fremtoning der afgør, om du får formidlet dine holdninger, ønsker og behov på en diplomatisk og konstruktiv måde.

En kollega eller kunde beder dig om noget, du ikke kan imødekomme. En hurtig reaktion kunne være: "Det kan jeg ikke" – men det kan virke afvisende og lukke dialogen.

Et mere assertivt svar kunne være: "Jeg forstår dit ønske, men jeg har nogle andre prioriteringer lige nu. Hvis vi taler om det i bedre tid næste gang, kan jeg bedre finde en løsning." Og til kunden kan man svare, “Det kan godt være det ikke var det svar du havde håbet på, men det er det svar jeg kan give dig".

Hvornår er assertiv kommunikation gavnlig for mig?

Mødes du af og til med kunder eller kolleger - og synes, at det kan være en udfordring at udtrykke dine budskaber, forventninger eller holdninger? Er du i tvivl om, hvordan du skal formulere dig for at få dine beskeder klart igennem, eller frygter du, at nogen misforstår dine ord eller tonefald?

Så er kurset assertiv kommunikation noget for dig.

Gennem praktiske teknikker, brancherelevante eksempler og interaktive øvelser får du de værktøjer, du har brug for, til at styrke din personlige fremtræden - at kunne stå fast og sige til og fra på en konstruktiv og respektfuld måde.

Kurset henvender sig til dig, der har interesse i området, uden nødvendigvis at have forudgående kompetencer. Kurset indgår i de anbefalede SUCCEED-spor Kommunikation, Samarbejde og Selvledelse, men kan også stå for sig selv.

Læs mere her
KONTAKT

Vi vil rigtig gerne tale om uddannelse med dig, så tag endelig fat i os, hvis du har brug for sparring, rådgivning - eller svar på konkrete spørgsmål.

Kundeservice er klar på mailen kundeservice@foak.dk og telefon 4516 5000, mandag til torsdag kl. 8 - 15 og fredag kl. 8 - 14.

Kontakter du os uden for åbningstid, vender vi tilbage hurtigst muligt.

Jeg er:

Tip din lederForsikringsakademiet
Ledige pladser
Holdnr.: 26.12-0
Startdato: 16-03-2026
Slutdato: 10-05-2026
Pris aktionær: 6.300 DKK
Pris øvrige: 7.560 DKK
0.19-26.12-0 Assertiv kommunikati:16.03.26 09:00 - 10.05.26 16:30
- Startdag - 0.19:16.03.26 09:00 - 16.03.26 16:30
- Læring - 0.19:17.03.26 09:00 - 10.05.26 16:30
Tip din lederForsikringsakademiet
Ledige pladser
Holdnr.: 26.39-0
Startdato: 21-09-2026
Slutdato: 15-11-2026
Pris aktionær: 6.300 DKK
Pris øvrige: 7.560 DKK
0.19-26.39-0 Assertiv kommunikati:21.09.26 09:00 - 15.11.26 16:30
- Startdag - 0.19:21.09.26 09:00 - 21.09.26 16:30
- Læring - 0.19:22.09.26 09:00 - 15.11.26 16:30
Gå til kurven...